Xiaomi, bo o tej marce mowa, otwiera kolejne oficjalne punkty sprzedaży w naszym kraju. Oferta tego producenta jest tak szeroka i oferuje taki stosunek jakości do ceny, że bardzo szybko zyskuje sobie w naszym kraju rzeszę oddanych odbiorców. Skupimy się jednak tylko na aspekcie związanym z telefonami komórkowymi.

 

Tani to pojęcie względne

 

Pierwszym ważnym argumentem jest fakt, iż produkty są tańsze od konkurentów w tej samej klasie.  Produkowanie nieco tańszych smartfonów segmentu premium dało możliwość rozwoju firmie. Nie jest przecież tajemnicą, iż o wiele trudniej zarabia się na produktach z półki cenowej 300-500 zł, aniżeli na 1000-2000 zł. Dostęp do nowoczesnych technologii i duży nacisk na jakość i najnowsze procesory a także inne podzespoły w najlepszych modelach dała spory wzrost sprzedaży i zadowolenie klientów.

 

Xiaomi na prezent?

 

Jedno z założeń pozwala tej marce stać się idealnym prezentem. Założyciele od początku hołdują zasadzie, że pięcioprocentowa marża jest wystarczająca, kiedy konkurenci potrafią zarabiać nawet do kilkudziesięciu procent względem kosztów produkcji. Cena i jakość, a przy okazji występowanie produktów Xiaomi na rynku średniej jakości telefonów pozwalają stać się im realną konkurencją dla wielkich graczy. Kiedy nie wiesz jaki smartfon kupić i boisz się produktów rodem z Chin, porzuć lęki i zapoznaj się ze szczegółami technicznymi. Rośnie kolejny gigant na rynku, który w przeciągu kilku lat może zagrozić takim markom jak Samsung czy również rozwijający się prężnie Huawei.